TURISTIKA A SPORT

Splouvání Vltavy / Befahren des Flusses Vltava / Navigation of the Vltava
Rybaření v okolí Lenory / Fischen in der Umgebung von Lenora / Fishing in vicinity of Lenora

Cyklo, koloběžky

Lenorou prochází cyklomagistrála č. 33 ze Železné Rudy na Lipno.
Je možno naplánovat cyklovýlety na všechny světové strany.

Nabídka:
Lenora-rozcestí Zelená cesta-Volarské šance-Dobrá, rozcestí-Dobrá-Pod Stožeckou skálou-Stožecká luka-U mlýnů-České Žleby-Kamenná hlava-Mlaka Zlatá stezka-Dolní Cazov-Dolní silnice-Strážný-Hliniště-Zelená cesta-Lenora

Pěší turistika

Boubínský prales

po zelené
Nejstarší chráněné území na Šumavě
Výchozí bod: Železniční nádraží Zátoň
Délka: 10 km
Čas chůze: 3,5 hod.
Náročnost: lehká trasa s jedním prudším výstupem a klesáním
Pozoruhodnosti: rezervace s pralesovitým až 450 let starým porostem, informační středisko Idina Pila, Boubínské jezírko, naučná stezka Boubínský prales

Trasu je možno kombinovat s výstupem na Boubín s rozhlednou, sestoupit na Kubovu Huť a vrátit se vlakem do Zátoně nebo Lenory.

Boubín

po modré
Výchozí bod: železniční stanice Kubova Huť
Délka: 13 km
Čas chůze: 4,5 hod.
Náročnost: náročnější trasa s větším převýšením
Pozoruhodnosti: Kubova Huť – nejvýše položená železniční stanice v Čechách (966 m),vrchol Boubína s rozhlednou, Boubínský prales, kamenné pomníky na trase, na krátké odbočce z trasy schwarzenberský lovecký zámeček

Údolím Teplé Vltavy

po modré, po zelené, po žluté
Výchozí bod: Lenora zámeček
Délka: 13 km
Čas chůze: 3,5 hod.
Náročnost: lehká vycházková trasa
Pozoruhodnosti: Lenora: pomník A. Hartauera, rechle, pec na chleba, muzeum skla, dále Malá niva – rašeliniště, Volary – muzeum Šumavy, kostel.

Z Lenory na Boubínské jezírko a do Zátoně

po modré
Výchozí bod: Infocentrum Lenora
Délka:15 km
Polodenní vycházka
Vyrážíme po modré od autobusové zastávky u parkoviště před infocentrem  k pomníku A. Hartauera nad Lenorou. Od pomníku odbočíme vpravo po zelené, která nás dovede lesem pod Zátoň. Údolím Kaplického potoka dojdeme k železničnímu nádraží Zátoň. Pokračujeme po zelené kolem parkoviště a kempu (možnost občerstvení v letní sezoně) na informační středisko Idina Pila. Po prohlídce pokračujeme k Boubínskému jezírku. Zde buď absolvujeme naučnou stezku Boubínský prales, nebo se vydáme zpět na Amortovku a odbočíme po modré do Zátoně. Pod železniční zastávkou Zátoň můžeme obdivovat krásná panoramata přes údolí. Sestupujeme do Zátoně, kde můžeme navštívit infocentrum Lesů ČR. Do Lenory se vracíme po hlavní silnici kolem železniční stanice Lenora.

Tuto výchozí trasu z Lenory můžeme použít i pro výlety na Boubín nebo Bobík.

Tipy na lyžařskou turistiku

Od infocentra po modré turistické značce k mostu přes Vltavu. Na louce za mostem je najetý asi 3km okruh. Z okruhu můžeme pokračovat jedním směrem na Soumarský most a Volary nebo odbočíme na Soumarském mostě na Dobrou. Druhý směr je z rozcestí Zelená cesta do kopce na Radvanovické sedlo a dále buď do Českých Žlebů, nebo Stožce.

Aktuální informace o stavu běžeckých tras

Sjezdové lyžování

Hochficht

Jiné aktivity

Splouvání Vltavy

Krásným zážitkem je splouvání Teplé Vltavy na lodích. Z Lenory je možno dorazit až na Lipno. Nejkrásnějším úsekem je trasa mezi Soumarským mostem a osadou Pěkná, kdy řeka prochází Národním parkem Šumava. Právě z důvodu ochrany přírody byly v minulých letech stanoveny regulační podmínky pro splouvání. Na stránkách NPŠ je možno zjistit, zda v daný den splňuje řeka stanovený limit pro výšku hladiny a zda je ještě volné místo pro lodě, které v daný den mohou řeku splout. Návštěvníci si mohou přivézt vlastní lodě nebo si je půjčit ve dvou půjčovnách, které v obci každoročně fungují.

Rybaření v okolí Lenory

Pstruhový revír, který je v péči MO ČRS Lenora, je označen jako Vltava 34 a začíná rozdvojením toku v Polce. Rybářsky vhodný sportovní úsek začíná až pod vyústěním elektrárny v Polce, kde lovíme hlavně pstruhy. Další úsek nad Horní Vltavicí slouží často jako poslední záchrana sportovního rybáře v létě, kdy jsou dolní partie plné běsnících lodičkářů. Nádherná divočina pro rybáře je mezi Horní Vltavicí a Zátoní, kde se již také více vyskytuje lipan. Pod Zátoní teče Teplá Vltava kolem Houženského lesa směrem ke Staré Rachotě a Lenoře. Tento krásný luční úsek  s břehovými porosty olší je celý otevřený k jihu, což je zde, na Šumavě, mimořádně příznivý směr pro výskyt lipanů. Soutok Teplé Vltavy s Řásnou v Lenoře je velmi malebné místo, které si pro svůj námět vybírají malíři. Větší tůň s hlubší jámou hostí pěkné lipany a pstruhy všech velikostí. Pod Rechlemi, na malém kamenném jízku,  končí pstruhový revír Vltava 34. Zde se již hojně vyskytuje bílá ryba a také v posledních letech bohužel i bolen, který vytahuje z Lipna. Rybaření a pobyt kolem  Vltavy u Lenory je určitě nevšedním zážitkem.