Stavba tunelu byla monumentálním dílem. K jeho stavbě byli povoláni „Bosňáci, Dalmatinci a Taliáni“, aby postupovali proti sobě ze dvou stran a ze dvou svislých šachet, prokopaných do hloubky devadesáti metrů ze strání Špičáku. Jako památka na „baraby“, kteří zde zahynuli, zůstaly kříže na železnorudském hřbitově. Ignác Kranzfelder zachytil jeden z pracovních týmů na skupinovém snímku z roku 1875.

Der Bau des Tunnels war ein monumentales Werk. Zu seinem Ausbau wurden „Bosnier, Dalmatiner und Italiener“ berufen, um ihn von beiden Seiten aus zwei senkrechten 90 Meter tiefen Schächten voranzutreiben. Zum Gedenken an die „Baraben“ die hier ums Leben kamen, sind auf dem Eisensteiner Friedhof Kreuze erhalten. Ignác Kranzfelder hielt eine der Arbeitskolonnen auf einer Gruppenaufnahme aus dem Jahre 1875 fest.

The building of a tunnel was a monumental achievement. For its construction were called up “Bosnians, Dalmatians and Dagos” to proceed from two sides and from two vertical shafts, dug to the depth of ninety metres from the sides of Špičák Mountain. Crosses on the cemetery in Železná Ruda remained as a memory of the foreigners who died here. Ignác Kranzfelder captured one of the working teams on a group picture from 1875.

Serveru ŠumavaNet.CZ poskytlo vydavatelství Baset

Ukázka z knihy: Pavel Scheufler  Šumava na nejstarších fotografiích

Vydalo nakladatelství BASET, 2003

 

Reklama – Google

Reklama

Pension Klose
Boubín
Pension Klose
Penzion Klose
Chata Modrava
Chata Modrava
Klostermannova chata, Modrava
Klostermannova chata, Modrava
AUTOSPOL PLUS spol. s.r.o.
Pivovar LYER Modrava
Pivovar LYER Modrava
Hotel Svatý Tomáš
Hotel Svatý Tomáš
Penzion PUPÍK, Modrava
Výstavba komunikací, pozemní stavitelství, stavby vodního hospodářství, mosty.
Chalupa na překrásném místě na Jánském Vrchu v Krušných Horách.

Reklama – Google