Trasy pro horská kola

1. Bělá – Smolov – Rybník – Závist – Nemanice – Nová Huť – Stará Huť – Jindřichova hora – Černá řeka – Capartice – po červené turistické značce na Sádecké skály – HaltravaŠkarmanka – Velká skála – Vranovské sedlo – Starý HerštejnHerštejnské Chalupy – na rozcestí červené a žluté u Liščích domků, dále po žluté – před osadou Šidlákov doleva – na silnici Mutěnín-Rybník vpravo do kopce k turistickému rozcestníku – polní a lesní cestou do osady Hleďsebe – Bystřice – Bělá.

Délka: 77 km.

Povrch: asfalt, šotolina, lesní cesty, nezpevněné komunikace.

Obtížnost: těžká s velkým převýšením.

2. Bělá – Smolov – Rybník – Závist – odbočíme vlevo lesní asfaltkou na rozcestí červené a žluté u Liščích domků, dále po žluté – před osadou Šidlákov doleva – na silnici Mutěnín-Rybník vpravo do kopce k turistickému rozcestníku – polní a lesní cestou do osady Hleďsebe – Bystřice – Bělá.

Délka: 32 km.

Povrch: asfalt, šotolina, lesní cesty.

Obtížnost: středně těžká.

Trasa pro silniční kola

Bělá – Smolov – Rybník – Nemanice – Capartice – Výhledy – Klenčí  – Díly – před osadou Díly odbočíme vlevo a stoupáme lesní asfaltkou na křižovatku před Vranovským sedlem – odbočíme doleva – sjíždíme prudkým klesáním do Vranova – Pivoň – stoupáme vlevo okolo kláštera k rekreačnímu středisku – stoupáme k rozcestí červené a žluté u Liščích domků – klesáme po lesní asfaltce na Závist – Rybník – Smolov – Bělá.

Délka: 70 km.

Povrch: asfalt různé kvality.

Obtížnost: středně těžká s velkým převýšením.

Všechny tyto trasy jsou mnohokrát vyzkoušené. Od konce 60. let pořádá každoročně Lyžařský oddíl TJ Start Bělá přejezd Českého lesa na lyžích, v případě nedostatku sněhu na kolech. Od roku 2002 se koná přejezd i na jaře na kolech.

Zpracoval Petr Kreysa, předseda Lyžařského oddílu TJ Start Bělá nad Radbuzou.
www.sumavanet.cz/bela

Pension Klose
Boubín
Penzion Klose
Šumavské vápenice a omítkárny, a.s.
Velké Hydčice
(*I)
Prostorné a plně vybavené pokoje i apartmán v historickém domě na náměstí. WiFi internet. Rodinné pobyty, klid.