Malé Javorské jezero - Kleiner Arbersee leží v nadmořské výšce 918 m na severním úpatí Javoru. Původní rozloha 2,9 ha se v roce 1885 zvětšila na 9,4 ha, kdy se utrhly kusy rašeliny a vytvořily tak tři velké plovoucí ostrovy. Hloubka je přibližně 10 m.

Kolem jezera vede zajímavá turistická stezka - okružní procházka trvá ¾ h. Jezero je vhodné ke koupání.

Výstup: Existuje více přístupových tras. Pěší túru je možno začít ve středisku Brennes nebo v obci Sommerau. Do střediska Brennes se lze dostat pěšky, na kole i autem z Bavorské Rudy (za hr.přechodem odbočit autem vpravo).

Dále je možno k jezeru sestoupit z vrcholu Velkého Javoru po lokální červenobílé značce.

Od jezera je možné pokračovat přes Malý Javor na Velký Javor nebo do Bodenmais. Lze jít i náročnou hřenenovou tůru směrem na Hohen Bogen – dálková trasa.

Mapa

Rodenstock Klatovy
Country saloon Beňovy
Pivovar LYER Modrava
Fotoateliér v centru Nýrska. Fotíme děti, bříška, rodinná foto, portréty, svatby, domácí mazlíčky,...
Penzion se stylovou restaurací na klidném místě s nádherným výhledem. Venkovní letní terasa, ohniště, Wi-Fi internet. (*I)