TURISTIKA A SPORT

Cyklo, koloběžky

Koloběžky

Všechny výlety na koloběžkách vedou po neveřejných nebo velmi málo využívaných komunikacích s doprovodem, na zajímavých místech i s výkladem. Součástí výbavy je i helma, na start a z cíle je doprava zajištěna mikrobusem.

A. Údolím Račího potoka k Vltavě

Po zdolání převýšení k Obří hoře se „svatebním křížkem“ následuje povlovný sjezd s výhledy na Luzný a Velkou a Malou Mokrůvku, na křižovatce pod Světlou horou trasa vede k Račímu potoku a míjí rozvaliny bývalé Šeravské huti, kde je možné
i v současné době nalézt zbytka skla po sklářské historii tohoto místa. Trasa dál vede podél Račího potoka a končí sjezdem u Anenského dvora.

B. Kolem Pravětínského potoka do Vimperka

Úvodní stoupání zpříjemňují krásné výhledy na celou řadu vrcholů Šumavy západně od Boubína. Po opuštění Kubohuťské cesty sjezd k Aleji smíření a dále údolím Pravětínského potoka pod skalními útvary do Vimperka.

C. K Boubínskému pralesu

Krásná trasa pro ty, kteří nechtějí jezdit pouze z kopce. Přes Bázumské louky po Horní bázumské cestě kolem Jilmové skály přichází Lukenská cesta a Boubínský prales s jezírkem. Od jezírka vede trasa kolem informačního střediska Idina pila
k parkovišti s občerstvením.

D. Cikánským údolím k Husově lípě

Nejdelší koloběžkový výlet až do 15. století. Trasa je v úvodu shodná s trasou údolím Pravětínského potoka, stáčí se ale severovýchodně přes vesničku Buk a krásnou alejí přivede účastníky do dlouhého klesání Cikánským údolím ke známé Husově lípě v Chlístově, která je druhým nejmohutnějším stromem v Jižních Čechách a u které kázal Mistr Jan Hus.

E. Měřená slalomová trať na sjezdovce Pod Obrovcem

350 metrů dlouhá slalomová trať na sjezdovce pod Obrovcem s měření času. Adrenalinu tolik, kolik si kdo dopřeje. Pod slalomovou tratí se nachází restaurace.

Kola

A. Od Boubína ke Schwarzenberskému kanálu

Pohodový výlet na kolech přes Lenoru a České Žleby podél hranice s Bavorskem do Nového údolí. Zde možnost přejet do bavorského Haidmuhle nebo pokračovat stoupáním k prvnímu úseku Schwarzenberského kanálu. Dále trasa pokračuje pohodlně podél plavebního kanálu přes Jelení Vrchy do Nové Pece nebo je možný návrat do Nového údolí a po asfaltové silnici do Stožce. Z Nové Pece i Stožce je možný návrat do Kubovy Hutě vlakem.

B. Údolím Cikánského potoka a Blanice do Volar

Tato trasa vás zavede do méně navštěvovaných míst východně od Boubína, kolem Husovy lípy přes Kratusín a Záblatí k nejvýše položenému rybníku v Čechách – Křišťanovickému do malebných Volar. Návrat z Volar je také možný vlakem.

C. Kolem Boubína

Oblíbená pohodlná trasa kolem Boubína s návštěvou Zámečku, Boubínského pralesa, informačního střediska Idina pila.

D. Přes Liščí hřbety na Knížecí Pláně

Na západ od Kubovy Hutě přes řeku Vltavu u Polky a mezi ohromnými balvany na oblíbený cíl cyklistů Knížecí Pláně. Odtud zpět přes Borovou Ladu nebo údolím Časté do Strážného.

E. Za koupáním na Soumarský most

Vlastně pořád z kopce a zpátky vlakem s ochlazením v Teplé Vltavě na Soumarském mostě. Trasa vede přes Zátoň a Lenoru k Volarským šancím (zbytky opevnění
z třicetileté války) u Soumarského mostu.

Pěší turistika

Všechny popisované trasy začínají u rozcestníku turistických cest u vlakového nádraží, návrat zpět na Kubovu Huť je vždy také možný vlakem.

A. Výstup na Boubín

Šumavská turistická klasika. Vrchol Boubína je z Kubovy Hutě nejblíže. Od rozcestníku u vlakového nádraží stoupání kolem starých vojenských bunkrů na Bázumské louky, kde je možnost odpočinku v zastřešeném posezení. Z Bázumských luk, kde je také „genobanka“ nejkvalitnějších boubínských smrků po Severní boubínské cestě s krásnými výhledy na západní část Šumav,.1,5 km před vrcholem Boubína po částečně poválkové cestě, která přivede návštěvníky na vrchol Boubína. V roce 2004 byla na vrcholu Boubína postavena rozhledna, vyhlídková plošina je nejvýše položeným místem na české straně Šumavy. Díky tomu je také z rozhledny krásný výhled na všechny světové strany. Z vrcholu Boubína je možné se vrátit zpět do Kubovy Hutě nebo pokračovat dále k Boubínskému pralesu a k návratu využít vlak ze Zátoně.

B. Kolem pramene Volyňky ke Světlohorské nádrži

Trasa vede z Kubovy Hutě po červené po Hraniční cestě kolem areálu lyžařské školy. Na vrcholu Obří hory je nedaleko cesty „Svatební křížek“. Po klesání, při kterém se otevře výhled na Luzný, přichází křižovatka pod Světlou horou, na kterou navazuje značená cesta k prameni Volyňky. Od pramene Volyňky návrat zpátky na křižovatku pod Světlou horou a dále po žluté směr Lipka. Po 1 km obočit ostře vlevo po lesní štěrkové cestě, která dalším 1 km míjí Světlohorskou nádrž, ta je vlevo od cesty asi 50 m. Dále je možné pokračovat na Lipku a vrátit se vlakem nebo využít značenou cyklotrasu Lipka – Kubova Huť (č. 1032).

C. Keltskou stezkou na hradiště Věnec

Po výstupu na vrchol Boubína a návratu zpět na Severní boubínskou cestu po červené značce přes hájenku u Bendů do vesničky Veselka, kde odbočuje Keltská stezka z červené doprava do vesnice Buk. Z Buku po silnici do Svaté Máří a odtud opět po červené dále na Mářský vrch s rozhlednou a kamenným mořem. Sestup do Budilova mezi ohromnými balvany, za Budilovem po červené až k památnému místu, kde leží vlevo od cesty Královácký mezník.

Keltská stezka pokračuje vlevo přes les a výstupem na keltské hradiště na vrcholu kopce Věnec. Poslední úsek trasy klesá po modré až k vlakové zastávce ve Lčovicích, několik set mertů dále u řeky Volyňky je příjemné občerstvení.

D. Po lesnické naučné stezce k Boubínskému pralesu a Boubínskému jezírku

Úvodní část této trasy je totožná s výstupem na Boubín, po 1 km se na Bázumských loukách odděluje vpravo a dále míří po zeleném značení lesnické naučné trasy po Horní bázumské cestě. Krásné výhledy na západní šumavské vrcholy, zejména mohutný Roklan a kamenitý Luzný. Úbočím Bázumu přivede cesta k přírodní památce Jilmová skála a po krátkém klesání vlevo po Lukenské cestě asi 1 300 m bez značení k oplocení Boubínské rezervace.

Kolem pralesa po naučné stezce k jezírku, odtud k informačnímu středisku Idina pila a vlakovému nádraží Zátoň.

E. Přes Vlčí kámen na Alpskou vyhlídku

Z Kubovy Hutě po červené, která na Obří hoře (1114 m n. m.) míjí kousek od cesty postavený křížek na památku 25. výročí svatby Jana ze Schwarzenberga a Terezie z Trauttmansdorfu.

Dále po Hraniční cestě stále po červené přes křižovatku pod Světlou horou, ze které po krátkém stoupání po úbočí Světlé hory odbočuje krátká také červeně značená stezka k místu, kde byl uloven poslední vlk na Šumavě (2. 12. 1874). Trasa pokračuje klesáním k silnici, kde stávala Švajglova Lada, a pokračuje směrem na severozápad k Alpské vyhlídce na úpatí Bukovce, za dobré viditelnosti jsou odtud kromě blízkých šumavských vrcholů vidět vrcholky Totes Gebirge a Hornorakouské vápencové Alpy. Návrat je možný po totožné trase nebo pokračovat dále po červené k ohromné jedli pod Kamennou, kde se napojí žlutá turistická značka vedoucí přes Michlův dům na Lipku k vlaku.

Tipy na lyžařskou turistiku

Značené běžecké okruhy Lyžařského areálu Kubova Huť viz mapa

Žlutý 1 km
Modrý 2 km
Zelený 3 km
Oranžový 5 km
Červený 25 km

Bílá Zlatá stezka Kubova Huť – Miterfirmiansreut 50 km (zpět Skitaxi 721 267 867)

Napojení na Šumavskou magistrálu na Šindlově (12 km) po červeném okruhu

Aktuální informace o stavu běžeckých tras