Až druhá polovina etapy pak přece jen situaci vyjasnila, alespoň na čele soutěže. Italovi se totiž druhý průjezd okruhovkou příliš nevydařil a byl z toho až čtvrtý čas, kromě Érdiho se před něj posunul i vítěz této rychlostní zkoušky Fin Ville Silvasti s vozem Lancia Rally 037, toto pořadí poté už zůstalo zachováno až do závěru etapy. Na čele soutěže je tak před sobotní částí podniku maďarská posádka Érdi – Csökö (zároveň vedou kategorii 4), s odstupem necelých dvanácti sekund figurují na stříbrné příčce Finové Silvasti – Pietiläinan, jen pouhou vteřinku za nimi jsou ale třetí Italové „Zippo – Piceno (lídři kat.3) Do pořadí navíc v sobotu mohou ještě vstoupit vítězové posledního testu dne, Rakušané Wagner – Zaunerová s vozem Porsche 911 SC, kteří ztrácejí na lídry necelých šestnáct sekund.
V rámci mezinárodní klasifikace si drží šestou příčku (už s větší ztrátou) německé duo Geist – Kalinkeová, do nejlepší osmičky se vešli i Švédové Myrsell - Junttila (Ford Sierra Cosworth) a domácí dvojice Janota – Novák (lídři kat.2, Opel Kadett Coupé), která v závěru etapy přeskočila španělskou posádku Sainz – De La Puente (Subaru Legacy). Kategorii 1, kam patří nejstarší vozy, zatím vládne britská posádka manželů Grahamových (Ford Escort Twin Cam). V rámci domácího šampionátu historických vozů se nejvíce daří dvojici Neumann – Hlavatý (Ford Escort Cosworth), o minutu za nimi bojuje o stříbro dvojice Káňa – Kalistová (Ford Sierra Cosworth) s již zmíněnou dvojicí Janota – Novák, další čtyři desítky vteřin je vzdálena posádka Frei - Šlegl (Škoda 130LR), která odvážnou jízdou dokázala být (v rámci MČR HA) na poslední vložce dne mezi domácími závodníky vůbec nejrychlejší.
Svou úvodní rychlostní zkoušku absolvovali v pátek také účastníci 56. Rallye Šumava Klatovy, jimž ale bude patřit spíše zbytek víkendu. Na Klatovském okruhu byli nejúspěšnější obhájci prvenství Václav Pech s Petrem Uhlem (Ford Focus WRC), o pouhou vteřinku byl pomalejší Kopecký navigovaný Hlouškem, o 6 – 8 sekund zpět za Pechem zaostali mladší jezdci Březík, Mareš a Stříteský, kteří vesměs používají vozy Škoda Fabia R5/Rally2evo.
Karel Špaček, tiskové středisko PAMK
Foto: Jiří Jiřík