Dramatický souboj o prvenství na 56. Rallye Šumava Klatovy měl překvapivé vyvrcholení v servisní zóně v polovině nedělní etapy. U Fordu Focus WRC Václava Pecha zkolabovala hydraulika a Jan Kopecký už měl cestu za vítězstvím umetenou. Neméně dramatický souboj o další příčky pro sebe překvapivě rozhodl Dominik Stříteský, který udržel za zády Filipa Mareše.

Nedělní etapa 56. Rallye Šumava Klatovy měla na programu pouze dva průjezdy rychlostních zkoušek Koráb a Zdebořická. Po sobotě vykrystalizovaly dva souboje o přední příčky, jeden mezi domácími multišampióny Václavem Pechem a Janem Kopeckým, druhý o necelou minutu za nimi mezi příslušníky mladší generace Dominikem Stříteským a Filipem Marešem. V obou případech se od rána soupeřilo o zlomky sekundy, všichni tito čtyři jezdci obsadili beze zbytku nejlepší čtyři časy obou ranních rychlostních zkoušek. Pak ale přišlo nečekané – v servisní zóně půlící etapu náhle zjistili mechanici Pechova týmu poruchu hydrauliky a modrobílý Ford Focus WRC už na zbylé dnešní tratě nevyjel. (O spolehlivosti moderní techniky nicméně svědčí skutečnost, že kromě Pecha nikdo další ze špičky v neděli neodstoupil.)

V polovině etapy se tedy pořadí posouvalo, nový lídr Jan Kopecký dále držel dobré tempo a i jedenáctou rychlostní zkoušku ovládl. A tak teprve na posledním testu si (poprvé za celý víkend) připsal dílčí prvenství i někdo jiný než Pech či Kopecký – vítěz soutěže tu však za držitelem onoho nejlepšího času zaostal o pouhou desetinu vteřiny. Oním držitelem byl Filip Mareš, jemu ale ani tento drtivý finiš nestačil na mladšího Stříteského. Stejně jako loni tak i letošní Rallye Šumava Klatovy ovládla dvojice Jan Kopecký – Jan Hloušek, na druhé příčce byli letos klasifikováni Dominik Stříteský s Janem Hovorkou, těsně třetí (stejně jako loni) dokončili soutěž Filip Mareš s Radovanem Buchou. S větším odstupem dorazily do cíle posádky pod vedením mladého Adama Březíka, jen o málo staršího domácího Jana Talaše, jezdce z Českého ráje Věroslava Cvrčka a bavorského prince von Thurn und Taxis, které dokonaly totální triumf vozů Škoda Fabia R5/Rally2evo – ty totiž obsadily všech prvních sedm příček konečného pořadí.

Skvělou jedenáctou příčku obsadil další talent Petr Semerád, jedoucí poprvé na zdejší soutěži a také premiérově s Fordem Fiesta Rally3. Mladík tak ovládl třídu RC3, nedaleko za ním pak skončily první vozy s jednou poháněnou nápravou. Z nich si nejlépe vedl Jan Dohnal s atraktivním Renaultem Clio S1600, který o pouhých deset vteřin udolal Jaromíra Tarabuse, závodícího s Peugeotem 208 Rally4. Třetí nejrychlejší „dvoukolkou“ byl v cíli Citroën DS3 R3T pilotovaný Lukášem Fránou, hned za ním soutěž dokončil Peugeot 208 R2 vedený Jakubem Talašem. Posledně jmenovaný tak navázal na velmi úspěšný výsledek svého bratra Jana a při své premiéře na takto těžké soutěži ovládl i pořadí juniorů. 

Soudobým vozům se i přes velkou obtížnost soutěže letos na Klatovsku vyhýbaly i havárie, nikdo z jezdců ani diváků při 56. Rallye Šumava Klatovy neutrpěl žádné zranění. Celou soutěž dokončilo 45 vozů.

V Klatovech, 8. 5. 202, Karel Špaček, tiskové středisko PAMK

Foto: Vladislav Maschl

Reklama – Google

Reklama

Penzion Modrava
Penzion Modrava
Pension Klose
Boubín
Pension Klose
Penzion Klose
Chata Modrava
Chata Modrava
Klostermannova chata, Modrava
Klostermannova chata, Modrava
Rekreační středisko Rybník, Český les
AUTOSPOL PLUS spol. s.r.o.
Pivovar LYER Modrava
Pivovar LYER Modrava
Hotel Svatý Tomáš
Hotel Svatý Tomáš
Člen Teplárenského sdružení ČR. Výroba a dodávka tepelné a elektrické energie.
Ubytování v nově postaveném domě na klidném místě v centru Kvildy. Půjčovna kol a lyží, parkování u domu. (*I)

Reklama – Google