Ústní žádosti a stížnosti lze podávat na obecním úřadě v úředních hodinách. Písemné podněty je třeba adresovat na adresu úřadu (viz bod 4.1.). Elektronické podněty je třeba adresovat na elektronickou podatelnu (viz bod 4.7.) nebo do datové schránky města (viz bod 4.8.).
Postup při vyřizování žádostí
Podání je možno učinit písemně, a to buď osobním podáním do podatelny, nebo zasláním na výše uvedenou poštovní adresu úřadu. Podání lze zaslat též elektronicky na výše uvedenou adresu elektronické podatelny anebo prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky města.
Žádosti, odvolání, stížnosti a další podání podávaná podle správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.), tj. adresovaná obecnímu úřadu, jakožto správnímu orgánu, musí splňovat náležitosti stanovené tímto zákonem včetně podpisu podávající osoby. Podání zasílaná v elektronické podobě musejí být podepsána uznávaným elektronickým podpisem. To neplatí pro elektronická podání zasílaná do datové schránky města, která jsou autorizována samotným informačním systémem datových schránek. Pokud bylo podání zasláno faxem nebo elektronicky bez vyžadovaného elektronického podpisu, musí být do pěti dnů potvrzeno (písemně, elektronicky s uznávaným podpisem), jinak k němu nelze přihlížet.
Petice musejí splňovat náležitosti stanovené zákonem o právu petičním (zákon č. 89/1990 Sb.).
Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči úřadu činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů (§ 3, odst. 1, pís. i) Nařízení vlády č. 495/2004 Sb.):