ŠPIČÁK NA ŠUMAVĚ : ZE ŽELEZNÉ RUDY K JEZERU LAKA A PŘES ZANIKLOU OSADU HŮRKA DO NOVÉ HŮRKY

Ze Železné Rudy k jezeru Laka a přes zaniklou osadu Hůrka do Nové Hůrky

V Železné Rudě se na křižovatce před kostelem vydejte směrem dolů po zelené značce. Cesta vás povede mezi kolem sochy sv. Jana Nepomuckého, dále kolem bývalého hamru a Prinzovy kapličky. Přejdete železniční přejezd a hned odbočte vlevo a pokračujte stále po zelené kolem hřbitova vzhůru lipovou alejí až na Debrnický rozcestník, kde býval zámeček.

Tady se dáte opět doleva a budete již stále stoupat asfaltovou červeně značenou stezkou vzhůru po úbočí Polomu. Minete rozcestí pod Polomem a po několika stech metrech přijdete na rozcestí k Vodnímu kanálu. Odtud pokračuje lesní pěšina červeně značená podél zbytků plavebního kanálu až k nejmenšímu šumavskému ledovcovému jezeru Laka.

Délka trasy z Železné Rudy k jezeru je cca. 9 km. Vracet se můžete stejnou cestou. Tj. celkem cca. 18,5 km.

Druhou variantou je pokračovat přes zaniklou osadu Hůrka k parkovišti a autobusové zastávce Hová Hůrka. Doporučit se dá i obrácená cesta - tj. od autobusové zastávky v Nové Hůrce přes Hůrku a Laka do Železné Rudy. Celkem 14 km.