NÝRSKO A OKOLÍ : MALÉ JAVORSKÉ JEZERO - KLEINER ARBERSEE

Nýrsko - Turistika, sport a zábava po celý rok
V Nýrsku se nabudete nudit ani na jaře a na podzim
Nýrsko - Ráj cyklistů a turistů pro sport i relax

Malé Javorské jezero - Kleiner Arbersee

Malé Javorské jezero - Kleiner Arbersee leží v nadmořské výšce 918 m na severním úpatí Javoru. Původní rozloha 2,9 ha se v roce 1885 zvětšila na 9,4 ha, kdy se utrhly kusy rašeliny a vytvořily tak tři velké plovoucí ostrovy. Hloubka je přibližně 10 m.

Kolem jezera vede zajímavá turistická stezka - okružní procházka trvá ¾ h. Jezero je vhodné ke koupání.

Výstup: Existuje více přístupových tras. Pěší túru je možno začít ve středisku Brennes nebo v obci Sommerau. Do střediska Brennes se lze dostat pěšky, na kole i autem z Bavorské Rudy (za hr.přechodem odbočit autem vpravo).

Dále je možno k jezeru sestoupit z vrcholu Velkého Javoru po lokální červenobílé značce.

Od jezera je možné pokračovat přes Malý Javor na Velký Javor nebo do Bodenmais. Lze jít i náročnou hřenenovou tůru směrem na Hohen Bogen – dálková trasa.